25 پیامد مهم در استفاده از سامانه تدارکات الکترونیکی
[av_textblock size=” font_color=” color=”]
اهداف و مزاياي تدارکات الکترونیکی
نتایج تحقیقات پیشین نشان میدهد که با پیادهسازی تدارکات الکترونیکی، هر دو سمت درگیر در معاملات سود بالاتری را کسب كرده و فعالیتهاي مرتبط با سازمانها و دولت كارآ و مؤثرتر انجام خواهد شد. در ادامه به صورت جمعبندی شده اهداف و مزایای سیستم های تدارکات الکترونیکی در موارد زیرعنوان میشود.
[/av_textblock]
[av_toggle_container initial=’0′ mode=’accordion’ sort=”]
[av_toggle title=’افزایش کارایی فرآیند خرید ( بر اساس آمار رسمی حاصل از پیاده سازی در کشور های دنیا )’ tags=”] پیامد ها :
1- بهبود در هزینه های مدیریتی تا 34%
2- کاهش هزینه های درخواست سفارش تا 48%
3- کاهش زمان سیکلت جاری تا 50%
[/av_toggle]
[av_toggle title=’ پیروی از سیاست های یکسان و مشترک خرید در سازمان های دولتی خریدار’ tags=”] پیامد ها :
1- مدیریت متمرکز قراردادها
2- بهبود مدیریت اطلاعات ، ارتباطات و دانش و در نتیجه بهبود عملیات تجاری
3- فراهم سازی امکان تهیه گزارشات مدیریتی و نظارتی
4- انطباق دقیق آیین نامه معاملات
[/av_toggle]
[av_toggle title=’خرید کارا تر در ارگان های دولتی و شرکت ها با تسهیل و استاندارد سازی و مکانیزه شدن فعالیت های خرید’ tags=”] پیامد ها :
1- بهبود شفافیت در همه عرصه های خرید و معاملات ، ارتقاء سلامت اداری ، رفع دغدغه های همکاران بازرگانی و مدیران ارشد سازمان
2- جلوگیری از بهره برداری سوء از دستگاه های دولتی توسط فروشندگان
3- افزایش توانایی مذاکره و بالا بردن قدرت خرید
4- دسترسی بهتر طرفین به اطلاعات
5- افزایش ابداعات و ابتکارات در تدارکات
6- بهبود خدمات مشتریان
7- بهبود کارایی بیشتر فرآیندها
8- کاهش فوق العاده در زمان تهیه کالاها
[/av_toggle]
[av_toggle title=’کنترل مخارج خرید های پراکنده و استفاده بهتر از ارتباطات رسمی با شرکت های تامین کننده’ tags=”] پیامد ها :
1- جریان گردش کار بهتر و سریع تر بین شرکت ها یا دولت با تامین کنندگان
2- افزایش توانایی همکاری فراهم کنندگان خدمات و صنعت برای برآوردسازی بهتر نیازهای تدارکاتی دولت یا شرکت ها
3- دسترسی وسیع تر برای کسب و کارهای محلی و کوچک
[/av_toggle]
[av_toggle title=’بهبود مدیریت مالی و ایجاد میدان دید بهتر و کنترل راحت تر برای متولیان بودجه’ tags=”] پیامد ها :
1- بهبود توانایی تحلیل و اندازه گیری مخارج و کارآیی
2- نگهداری بهتر سطح موجودی
3- کاهش انواع هزینه ها از جمله هزینه کارهای کاغذی و ثبت تکراری
4- قیمت پایین تر کالاها و خدمات ارایه شده به سازمان های دولتی یا شرکت ها
[/av_toggle]
[av_toggle title=’توسعه زیر ساخت ها در کشور’ tags=”] پیامد ها :
دیدگاه بگذارید